Polityka Prywatności

OS Pomoc prawna sp. z o.o.

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. 1. Niniejszy Regulamin określa:
  1. a. zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”,
  2. b. sposób zabezpieczenia danych osobowych, udostępnionych za pośrednictwem Strony www.os-pomocprawna.pl  
  3. c. sposób gromadzenia i ochrony udostępnionych danych osobowych.
  1. 2. Administratorem danych osobowych jest spółka pod firmą: OS POMOC PRAWNA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy Al. Jana Pawła II 27 (00-867, Warszawa), NIP: 5223204765; REGON: 38922107600000, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem: 0000906814, e-mail: [email protected], tel. Kontaktowy: + 48 604 882 924, zwana dalej „Spółka”, lub „Administratorem”.

  2. 3. Kontakt do inspektorem ochrony danych u Administratora jest możliwy za pośrednictwem dedykowanego adresu e-mail: [email protected]


§ 2

Cel przetwarzania danych osobowych

  1. 1. Administrator będzie przetwarzać dane w celu:
  1. a. przygotowania umowy świadczenia usług,
  2. b. przygotowania oferty usług świadczonych przez Spółkę lub jej partnerów handlowych w zakresie zgody udzielonej przez Klienta,  
  3. c. wykonania umowy, zawartej z Klientem, administrowania umową zawartą z Klientem, prowadzenie odpowiednich rozliczeń księgowych w zakresie rozliczenia i przyjmowania wpłat,
  4. d. kontaktu z Klientem,
  5. e. podnoszenia jakości usług i oferowanych produktów, wysyłania powiadomień, ofert i materiałów promocyjnych, na których wysłanie Klient wyrazi zgodę,
  6. f. wykonywania zleceń zgłaszanych przez Klienta,
  7. g. rozpatrywania reklamacji i skarg Klienta,
  8. h. archiwizacji, statystyki, badań rynkowych oraz preferencji Klienta w celu polepszenia jakości usług świadczonych przez Administratora,
  9. i. przekazania danych osobowych Klienta, za jego wyraźną zgodą, partnerom handlowym Administratora w celu złożenia przez nich propozycji skorzystania z oferowanych przez nich usług,
  10. j. przestrzegania obowiązków prawnych, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, takich jak sposób przetwarzania danych osób, udzielania wyjaśnień i odpowiedzi właściwym organom władzy publicznej, ewidencjonowania i kontroli danych Klienta zgodnie z zasadami przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu,
  11. k. wspierania prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub jego partnerów handlowych polegającego w szczególności na zabezpieczeniu interesów Administratora w zakresie wynikającym z umów zawartych z Klientem, testowaniem i wdrażaniem aktualizacji serwisu www.os-pomocprawna.pl, zapobieganie wyłudzeniom na szkodę Administratora lub jego partnerów handlowych, realizacji działań w zakresie marketingu bezpośredniego, administrowaniem i doskonaleniem działania strony internetowej Administratora,
  12. l. Klient udzieli Administratorowi lub jego partnerowi handlowemu zgody na przesyłanie drogą elektroniczną lub SMS albo za pośrednictwem telefonu materiałów lub informacji handlowych, przy czym zgoda Klienta może być cofnięta w każdym czasie.
  1. 2. Wyrażenie zgody przez Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych jest dobrowolne.

  2. 3. Administrator zastrzega, iż w przypadku nie wyrażenia zgody na określony sposób przetwarzania danych osobowych, zawarcie umowy przez Administratora lub jego partnera handlowego może okazać się niemożliwe. Wówczas Administrator jest uprawniony do wstrzymania się ze świadczeniem usług, zawarciem danej umowy lub przedstawieniem oferty.

  3. 4. Podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest:
  1. a. zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów (art. 6 ust. 1a RODO),
  2. b. niezbędność przetwarzania do wykonania usługi przez Administratora (art. 6 ust. 1b RODO),
  3. c. uzasadniony interes prawny lub gospodarczy Administratora (art. 6 ust. 1f RODO),
  4. d. niezbędność przetwarzania danych osobowych w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1c RODO).


§ 3

Odbiorcy danych osobowych oraz sposób ich zabezpieczenia

  1. 1. Administrator może ujawniać dane osobowe, udostępnione dobrowolnie przez Klienta, reprezentującym go pracownikom, współpracownikom, osobom o różnej formie prawnej przetwarzającym dane osobowe Klienta w celu windykacji należności, dostawcom usług informatycznych, podmiotom świadczącym usługi telekomunikacyjne, podmiotom wykonującym podmiotom świadczącym usługi bankowe, krajowym instytucjom płatniczym, podmiotom nabywającym wierzytelności, podmiotom zarządzającym wierzytelnościami, podmiotom świadczącym pomoc prawną oraz partnerom handlowych, jeżeli Klient wyrazi na to zgodę.

  2. 2. Dane osobowe są udostępniane wyłącznie w niezbędnym zakresie, wynikającym z celu zgromadzenia i przetwarzania danych osobowych Klienta.
  3. Administrator w zakresie przekazywanie danych osobowych Klienta podmiotowi zewnętrznemu stosuje te same środki bezpieczeństwa w zakresie przechowywania i przetwarzania danych osobowych Klienta, jakie obowiązują Administratora.

  4. 3. Dane osobowe będą przekazywane podmiotom zewnętrznym wyłącznie w zakresie zgody udzielonej przez Klienta.

  5. 4. Administrator, niezależnie od tego, czy przetwarza dane samodzielnie czy też przetwarzanie odbywa się przez osobę, które dane zostały udostępnione za wiedzą i zgodą Klienta, zapewnia, że dane osobowe Klienta są:
  1. a. przetwarzane zgodnie z prawem,
  2. b. zbierane dla oznaczonych w niniejszym dokumencie i zgodnych z prawem celów,
  3. c. nie poddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z powyższymi celami,
  4. d. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane,
  5. e. przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
  1. 6. Dane osobowe Klienta są przechowywane na zabezpieczonych serwerach z wykorzystaniem najbezpieczniejszych mechanizmów, dostępnych w chwili uzyskania danych osobowych Klienta. Dane są zapisane na specjalnym serwerze chronionym zaporą sieciową, która zwiększa bezpieczeństwo przechowywania danych. Dostęp do serwera przysługuje wyłącznie uprawnionym i odpowiednio przeszkolonym osobom.

  2. 7. Przetwarzanie danych podanych w celu świadczenia usług drogą elektroniczną nie stanowi profilowania, w rozumieniu art. 22 ust. 1 RODO, polegającego na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (tj. bez wpływu człowieka).


§ 4

Okres przechowywania danych

  1. 1. Dane podane przez Klienta w formularzu kontaktowym oraz udostępnione telefonicznie będą przechowywane przez okres 13 (trzynastu) lat od ich udostępnienia. Administrator zaprzestane przetwarzania danych osobowych przed tym terminem, jeżeli Klient zgłosi sprzeciw określonego sposobu przetwarzania udostępnionych danych osobowych.

  2. 2. Zebrane logi przechowywane są przez okres 1 roku, jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem www.os-pomocprawna.pl. Dane te nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania stroną. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu i nie zawierające cech identyfikujących osoby odwiedzające stronę.


§ 5

Prawa Klienta, jako udostępniającego dane osobowe

  1. 1. Klient, który udostępnił Administratorowi lub jego partnerowi handlowemu swoje dane osobowe ma prawo:
  1. a. żądać od Administratora lub partnera handlowego dostępu do podanych w związku z zawarciem danej umowy danych i ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  2. b. do przenoszenia danych, czyli otrzymania od Administratora lub jego partnera handlowego, danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego,
  3. c. wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  4. d. do wniesienia sprzeciwu wobec danego sposobu przetwarzania danych osobowych Klienta,
  5. e. do wycofania zgody w dowolnym momencie, jeżeli podstawą przetwarzania jest zgoda, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; zgoda może być wycofana w dowolnej formie, w tym: pisemnie, przez infolinię, e-mailem na adres: [email protected]  
  6. f. dostępu do udostępnionych danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
  7. g. żądania usunięcia danych osobowych przez Administratora lub partnera handlowego, chyba, że przechowywanie danych jest niezbędne do wykonania umowy zawartej przez Klienta.
  1. 2. Klient może w każdej chwili zwrócić się do Administratora lub partnera handlowego z żądaniem wyjaśnienia co do sposobu i celu przetwarzania jego danych osobowych.

  2. 3. Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG), w tym w państwach, które nie zapewniają poziomu ochrony danych osobowych, tożsamych jak EOG. Przetwarzanie danych osobowych przez państwa spoza obszaru EOG będzie dotyczyło jedynie procesów związanych z przetwarzaniem płatności, analiz danych, gromadzenia danych o korzystaniu z serwisu www.pozyczka.help zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, celów reklamowych lub wsparcia dostawy usług lub produktów, znajdujących się w ofercie Administratora lub jego partnerów handlowych.


§ 6

Automatyczne przetwarzanie danych osobowych

  1. 1. Administrator dopuszcza możliwość profilowania na podstawie udostępnionych danych osobowych oraz zautomatyzowania podejmowania decyzji dotyczących udzielenia pożyczki Klientowi albo zaoferowania mu innej oferty finansowej.

  2. 2. Wniosek Klienta może zostać automatycznie odrzucony w przypadku ujawnienia w formularzu kontaktowym nieprawidłowych danych Klienta.

  3. 3. Treść danych, udostępnionych przez Klienta, może posłużyć do automatycznego:
  1. a. ustalenia zakresu i rodzaju oferty, jaka zostanie zaoferowana Klientowi przez partnera handlowego Administratora,
  2. b. dochodzenia roszczeń od Klienta, wynikających z zawartych przez niego umów,
  3. c. ustalenia warunków oferty składanej Klientowi lub treści umów, zawieranych z Klientem,
  4. d. przygotowania komunikatów dla Klienta,
  5. e. rozwinięcia i usprawnienia komunikacji z Klientem.
  1. 4. Automatyczne decyzje oraz profilowanie może opierać się na jakichkolwiek danych (jakiejkolwiek danej) osobowej, dobrowolnie ujawnionej przez Klienta.

  2. 5. W przypadku otrzymania decyzji lub komunikatu, wydanego w oparciu o zautomatyzowany system podejmowania decyzji, w tym o profilowanie, Klient może żądać:
  1. a. otrzymania stosownych wyjaśnień co do podstaw podjętej decyzji,
  2. b. uzyskania ludzkiej interwencji w celu ponownego podjęcia decyzji,
  3. c. prawa do wyrażenia swojego stanowiska wobec zautomatyzowanych treści.


§ 7

Pliki „cookies”

  1. 1. Pliki „cookies” to niewielkie pliki zawierające ciąg znaków, które są wysyłane i zapisywane na używanym przez Klienta urządzeniu końcowym typu laptop, komputer, tablet, smartfon, podczas odwiedzania strony www.pozyczka.help. Informacje te przesyłane są do schowka używanej przeglądarki, która wysyła je z powrotem przy następnych wejściach na stronę internetową.

  2. 2. Pliki „Cookies”:
  1. a. nie zawierają żadnych danych osobowych,
  2. b. zapewniają poprawne administrowanie stroną,
  3. c. pozwalają rejestrować w sposób anonimowy aktywność osób zainteresowanych stroną internetową,
  4. d. pozwalają udoskonalać zawartość merytoryczno – informacyjną strony internetowej.
  1. 3. Ustawienia przeglądarki domyślnie dopuszczają umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. W przypadku braku zgody na zapisywanie plików „cookies”, Klient zobowiązany jest do samodzielnej zmiany ustawień swojej przeglądarki internetowej.

  2. 4. Jeżeli Klient rozpoczął proces uzupełniania formularza kontaktowego, przechowywany jest identyfikator sesji umożliwiający zapewnienie ciągłości procesu wnioskowania oraz rozpoznawania wniosku Klienta. Identyfikator sesji jest niezbędny do przechowywania informacji o fakcie procedowania formularza.

  3. 5. Pliki „cookies” są wykorzystywane do identyfikowania źródła, z jakiego Klient został przeniesiony na stronę internetową Administratora oraz tworzenia statystyk dot. sposobu korzystania ze strony przez zainteresowane osoby.

  4. 6. Pliki „cookies” ze strony www.os-pomocprawna.pl są wykorzystywane w celu:
  1. a. optymalizacji korzystania ze strony internetowej; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Klienta i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  2. b. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób osoby korzystające ze strony z niej korzystają, umożliwiając w ten sposób ulepszanie ich struktury i zawartości;
  3. c. wyświetlania personalizowanych reklam remarketingowych.

§ 8

Nagrania rozmów

  1. 1. Administrator lub jego partnerzy handlowi mają prawo nagrywania rozmów przychodzących i wychodzących prowadzonych z Klientem dla celów:
  1. a. procedowania wniosków o zawarcie umowy, oferowanej przez Spółkę,
  2. b. prezentacji oferty handlowej, gdy Klient wyraził zgodę na jej przedstawienie,
  3. c. realizacji zgłoszeń, złożonych przez Klienta,  
  4. d. dla celów dowodowych,
  5. e. zawarcia umów, na które Klient zdecydował się po przedstawieniu mu oferty handlowej za jego zgodą,
  6. f. wykonania umów, zawartych z Klientem.
  1. 2. Nagrania rozmów z Klientem będą przechowywane przez okres 7 lat od chwili rejestracji nagrania. Administrator i jego partnerzy handlowi nie będą udostępniać nagrań Klientom ani innym podmiotom, chyba, że wymóg ich udostępnienia będzie wynikał z przepisów prawa albo będzie koniecznych do zabezpieczenia praw Administratora lub partnera handlowego.

  2. 3. Klient będzie każdorazowo informowany o nagrywaniu rozmowy, mając prawo do jej przerwania z ryzykiem utraty możliwości zawarcia umowy z Administratorem lub jego partnerem handlowym albo zapoznania się z ich ofertą handlową.


§ 9

Postanowienia końcowe

  1. 1. Administrator podejmuje działania zmierzające do zapewnienia stałego dostępu do strony www.os-pomocprawna.pl  jednakże ze względu na techniczne ograniczenia nie może gwarantować, iż korzystanie z niej będzie przebiegało bez przerw. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze strony spowodowanych jej serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jej funkcjonalności.
    Wszelkie ograniczenia w korzystaniu ze strony, które mogą wpłynąć na pogorszenie jakości świadczonych usług, będą komunikowane Klientowi na bieżąco.

  2. 2. Administrator zastrzega sobie prawo do modyfikacji treści niniejszej Polityki prywatności w sytuacji zmian w przepisach prawa lub wdrażania nowych rozwiązaniach technologiczno-informatycznych.

  3. 3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia publikacji.