Regulamin

„Ogólne warunki umów”
zawierany z wykorzystaniem serwisu OS Pomoc Prawna

§ 1.

Postanowienia ogólne

  1. 1. Niniejszy Regulamin określa procedury stosowane przez spółkę pod firmą: spółkę pod firmą: OS POMOC PRAWNA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy Al. Jana Pawła II 27 (00-867, Warszawa), NIP: 5223204765; REGON: 38922107600000, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem: 0000906814, e-mail: [email protected], tel. Kontaktowy: + 48 604 882 924, zwana dalej  „Spółka”, przy zawieraniu umów na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa.
  2. 2. Do umów zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa oraz zmiany tych umów stosuje się postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dziennik Ustaw z 2020 r. Nr 287), dalej „Ustawa”.
  3. 3. Niniejszy Regulamin stanowi również Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, dalej „Ustawa Regulacyjna”.
  4. 4. Postanowienia dotyczące zawarcia umowy odnoszą się również do jej zmiany lub odpowiednio rozwiązania.
  5. 5. Regulamin określa zasady i warunki korzystania z portalu OS Pomoc Prawna, w szczególności w zakresie zawierania i rozwiązywania umowy zawieranej przez Klienta ze Spółką, zasad współpracy Stron, odpłatności usług świadczonych przez Spółkę, postępowania reklamacyjnego.


§ 2.

Definicje

  1. 1. Dokument – oznacza nośnik informacji niezależnie od jego formy przedstawienia i nośnika na którym został zarejestrowany, zawierający określone treści,
  2. 2. Ekspert – osoba legitymująca się wiedzą prawniczą, księgową, rachunkową lub inną niezbędna do wykonania Umowy, której kompetencje zostały zweryfikowane przez Spółkę,
  3. 3. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawiera ze Spółką Umowę,
  4. 4. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą, niezwiązanej bezpośrednio z wykonywaną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową,
  5. 5. K.C. – oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,
  6. 6. Kwalifikowany podpis elektroniczny – zwany również „QES” lub „kwalifikowany podpis” oznacza zaawansowany podpis elektroniczny złożony za pośrednictwem Serwisu, który jest składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego i który opiera się na kwalifikowanym certyfikacie podpisu elektronicznego, pozwalając na złożenie podpisu w elektronicznej formie czynności prawnej, o której mowa w art. 781 Kodeksu cywilnego, równoważnej formie pisemnej,
  7. 7. Odpowiedź Eksperta – odpowiedź udzielona przez Eksperta na Zgłoszenie Klienta złożone za pośrednictwem Serwisu w ramach zawartej Umowy,
  8. 8. Panel – zakładka w Serwisie pozwalająca na komunikację Klienta z Ekspertami, zawierająca historię korespondencji Stron oraz umożliwiająca przesyłanie dokumentów przez Klienta,
  9. 9. Strony – oznacza łącznie Klienta i Spółkę, w zależności od umowy zawieranej przez Klienta; pojęcie „Strona" odnosi się zaś do każdego z tych podmiotów z osobna;
  10. 10. Trwały nośnik – oznacza trwały nośnik w znaczeniu przyjętym w art. 2 pkt 4 Ustawy, tj. materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
  11. 11. Serwis – system darmowej aplikacji internetowej udostępniony na stronie www.os-pomocprawna.pl służący do nawiązania kontaktu Klienta ze Spółką celem skorzystania z oferty Spółki w zakresie usług prawnych lub księgowo-doradczych, wykonania Umowy zawartej przez Strony, dokonania płatności za zamówioną usługę,
  12. 12. Umowa – oznacza zawartą przez Strony Umowę świadczenia usług prawnych lub księgowo-doradczych,  
  13. 13. Umowa zawarta na odległość – oznacza Umowę zawartą w trybie określonym w art. 2 pkt 1 Ustawy, tj. Umowę zawartą przez Strony w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie,
  14. 14. Umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa – oznacza Umowę zawartą w trybie określonym w art. 2 pkt 2 Ustawy, tj. Umowę zawartą:
  1. a). przy jednoczesnej fizycznej obecności Stron w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa
  2. b). w wyniku przyjęcia oferty złożonej przez Spółkę w okolicznościach, o których mowa w lit. a powyżej,
  3. c) w lokalu przedsiębiorstwa Spółki lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio po tym, jak nawiązano indywidualny i osobisty kontakt z Klientem w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa Spółki, przy jednoczesnej fizycznej obecności Stron,
  4. d) podczas wycieczki zorganizowanej przez Spółkę, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami.
  1. 15. Usługa księgowo-doradcza – usługa polegająca na poradzie lub innej formie doradztwa z zakresu rachunkowości lub księgowości udzielona Klientowi przez Eksperta w ramach Umowy za pośrednictwem Serwisu,  
  2. 16. Usługa prawna – usługa polegająca na poradzie lub innej formie doradztwa z zakresu prawa udzielona Klientowi przez Eksperta w ramach Umowy za pośrednictwem Serwisu,  
  3. 17. RODO lub Rozporządzenie RODORozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
  4. 18. Zgłoszenie – pytanie, opis sytuacyjny lub inna forma zgłoszenia problemu przez Klienta do Eksperta za pośrednictwem Serwisu w ramach Umowy.


§ 3.

Postanowienia ogólne

  1. 1. Z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa konsumenckiego (w szczególności Ustawy konsumenckiej) w przypadku wystąpienia postanowień sprzecznych z postanowieniami Regulaminu, stosuje się –  w zakresie objętym taką kolizją – postanowienia Ustawy konsumenckiej lub innych aktów prawa powszechnie obowiązujących albo Umowę; w pozostałym zakresie Regulamin nadal wiąże Strony.

    2. Zawarcie Umowy może nastąpić w szczególności:
  1. a) w wyniku podpisania przez Strony dokumentu lub dokumentów o nazwie „umowa" lub o analogicznej nazwie;
  2. b) poprzez przyjęcie oferty złożonej konsumentowi przez Spółkę, w szczególności w drodze podpisania umowy przez tę osobę.
  1. 3. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem stosuje się przepisy prawa konsumenckiego, w tym przepisy Ustawy konsumenckiej i K.C.
  2. 4. Przed zawarciem Umowy Spółka umożliwi Klientowi zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką prywatności.
  3. 5. Zastrzega się, że Klienta nie wiążą te postanowienia Regulaminu:
  1. a) które stanowiłyby niedozwolone postanowienia umowne w rozumieniu K.C. (art. 3851 - art. 3853 K.C.), czy naruszałyby bezwzględnie obowiązujące przepisy prawne dotyczące zawierania umów z udziałem konsumentów,
  2. b) które zostałyby zamieszczone w rejestrze postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  1. 6. Informacje udostępnione przez Spółkę w ofertach i innych źródłach mają charakter jedynie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu K.C.
  2. 7. Klient samodzielnie nawiązuje wolę współpracy ze Spółką za pośrednictwem strony internetowej www.os-pomocprawna.pl wyrażając zgodę na kontakt z przedstawicielem Spółki w formie SMS, telefonicznej lub mailowej.
  3. 8. Wszystkie dane udostępniane przez Klienta za pośrednictwem strony www.os-pomocprawna.pl są udzielane dobrowolnie, przy czym odmowa ich udostępnienia uniemożliwi zawarcie przez Strony Umowy.
  4. 9. Klient za pośrednictwem strony www.os-pomocprawna.pl ma możliwość:
  1. a) zawarcia Umowy,
  2. b) złożenia Zgłoszenia,
  3. c) odbioru Odpowiedzi Eksperta,
  4. d) kontaktu z Ekspertem,
  5. e) złożenia reklamacji,
  6. f) dokonania zapłaty,
  7. g) korzystanie z Panelu,
  8. h) skorzystania z Serwisu w inny sposób, dostępny na Stronie, np. z wiadomości eksperckich lub artykułów.
  1. 10. Klient może zawrzeć Umowę w zakresie oczekiwanych usług.  

  2. 11. Umowa zawierana jest w języku polskim, w oparciu o polskie przepisy prawa, które mają zastosowanie do relacji pomiędzy Stronami.

  3. 12. Konsument ma obowiązek przeczytać i zapoznać się z Regulaminem przed zawarciem Umowy.

  4. 13. Warunki Umowy będą ustalane przez Strony elektronicznie z wykorzystaniem strony www.os-pomocprawna.pl, a następnie ujawnione w treści projektu Umowy i jej załączników przedstawionych Klientowi  przed podpisaniem. Wiążąca dla Klienta jest treść podpisanej Umowy, nie zaś telefoniczne lub mailowe ustalenia Stron.

  5. 14. Klient może, lecz nie musi zawrzeć daną Umowę w wersji udostępnionej mu do podpisu.

  6. 15. Klientowi zostanie wydany egzemplarz Umowy, podpisanej przez obydwie Strony.

  7. 16. Umowa zostaje zawarta z chwilą podpisania przez Konsumenta dokumentu umowy przez obydwie Strony.


§ 4.

Zawarcie Umowy

  1. 1. Za pośrednictwem Serwisu Klient może zawrzeć Umowę na określony rodzaj usług.

  2. 2. Celem umożliwienia zawarcia i wykonania danej Umowy, Klient jest proszony o złożenie oświadczenia lub wyrażenie zgody w zakresie:
  1. a. zapoznania się i akceptacji Regulaminu i Polityki prywatności,
  2. b. udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  3. c. wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Spółkę i przesyłanie na podane dane dopasowanych do potrzeb Klienta informacji handlowych o produktach i usługach Spółki za pośrednictwem SMS; wyrażenie zgody jest dobrowolne i Klient wie, że ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
  4. d. wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Spółkę i przesyłanie na podane dane dopasowanych do potrzeb Klienta informacji handlowych o produktach i usługach Spółki za pośrednictwem e-mail; wyrażenie zgody jest dobrowolne i Klient wie, że ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
  5. e. wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Spółkę i przesyłanie na podane dane dopasowanych do potrzeb Klienta informacji handlowych o produktach i usługach Spółki drogą telefoniczną z wykorzystaniem automatycznych systemów wywołujących (bez udziału człowieka), przy czym wyrażenie zgody jest dobrowolne i Klient wie, że ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
  1. 3. Jeżeli Klient jest zainteresowany zawarciem Umowy winien zaznaczyć opcję: Zawieram Umowę” oraz określić rodzaj zlecanej usługi – prawnej lub księgowo-doradczej. Wówczas Klient jest proszony o podanie:
  1. a. imienia i nazwiska,
  2. b. numeru telefonu,
  3. c. adresu mailowego,
  4. d. PESEL,
  5. e. adresu zamieszkania.
  1. 4. Klient udziela w/w zgód dobrowolnie, mając świadomość, iż potrzeba ich przekazania umożliwi Spółce wykonanie Umowy.
  2. 5. Jeżeli Klient zawarł Umowę, wówczas uzyska dostęp do Panelu pozwalającego na zgłaszanie Zapytania w ramach opłaconej Usługi.


§ 5.

Wybrane pouczenia dla konsumenta


  1. 1. Poucza się Klienta, że:
  1. a. spełnienie świadczenia niezamówionego przez niego, o którym mowa w art. 5 Ustawy następuje zawsze na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na Klienta żadnych zobowiązań; brak odpowiedzi Klienta na takie niezamówione świadczenie nie stanowi zgody na zawarcie Umowy;
  2. b. Klient nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie konsumenckiej, a Spółka nie może zaproponować Klientowi warunków mniej korzystnych dla Klienta, niż wynikających z Ustawy konsumenckiej;
  3. c. jeżeli Umowa zawierałaby, wbrew intencjom Spółki, postanowienia mniej korzystne dla Klienta, niż postanowienia Ustawy konsumenckiej, to takie postanowienia byłyby nieważne, a w ich miejsce miałyby zastosowanie przepisy Ustawy konsumenckiej;
  4. d. główne cechy świadczeń, oferowanych przez Spółkę, zostały przedstawione w niniejszym Regulaminie: w § 2, § 3, § 4,
  5. e. dane identyfikacyjne Spółki zostały wskazane w § 1;
  6. f. adresy Spółki oraz numery telefonów, za pośrednictwem których Klient może szybko i efektywnie się kontaktować zostały podane w § 1;
  7. g. koszt połączenia telefonicznego ze Spółką ustalany jest według cennika operatora komunikacyjnego, z którego usług korzysta Klienta; Spółka ponosi inne koszty kontaktu między Stronami, poza połączeniami przychodzącymi;
  8. h. Spółka wykona Umowę zgodnie ze zleceniem otrzymanym przez Klienta;  
  9. i. Umowa obowiązuje przez okres 12 miesięcy, chyba, że Klient przedłuży okres jej obowiązywania, j. procedura składania i rozpatrywania reklamacji przez Spółkę wskazana jest w § 8 Regulaminu;
    k. Spółka jest zobowiązana do wykonania swojego świadczenia bez wad;
    l. prawo przewiduje odpowiedzialność Spółki za jakość świadczenia w postaci prawidłowego wykonania Umowy zawartej z Klientem poprzez merytoryczne odniesienie się do każdego ze Zgłoszeń złożonego przez Klienta,
    m. przedmiot Umowy objęty jest gwarancją,
    n. w zakresie praktyki rynkowej Spółki nie są ustalone kodeksy dobrych praktyk; jeżeli zostaną ustalone, Spółka zobowiążą się do ich przestrzegania.
  1. 2. Klient jest uprawniony do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej podpisania wraz z załącznikami przez obydwie Strony w drodze złożenia Spółce oświadczenia w formie pisemnej i wysłania go na adres Spółki, wskazany w § 1; dla zachowania terminu odstąpienia wystarczającego jest nadanie oświadczenia w dniu upływu w/w terminu, nie zaś fizyczne doręczenie oświadczenia Spółki. Oświadczenie może zostać złożone również za pośrednictwem Serwisu albo przesłane drogą mailową na adres Spółki wskazany w § 1. Wzór oświadczenia znajduje się pod tym linkiem.

  2. 3. Spółka jest zobowiązana do przesłania Klientowi potwierdzenia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, jeżeli zażąda tego Klient.

  3. 4. W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, dana Umowa uważana jest za niezawartą.

  4. 5. Przed upływem terminu na złożenie przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Spółka nie jest zobowiązana do rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz Klienta.  

  5. 6. W przypadku odstąpienia od Umowy, Klient nie ponosi żadnych kosztów.


§ 6.

Warunki realizacji Umowy

  1. 1. Spółka nie odpowiada za błędy i nieprawidłowości danych podanych przez Klienta i wynikłe z tego tytułu szkody, poza odpowiedzialnością zastrzeżoną dla administratora danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO.

  2. 2. Odpowiedzi na Zgłoszenia Klienta będą udzielane przez Ekspertów w terminie 7 dni. W przypadku skomplikowanych problemów termin ten może ulec zmianie – po wcześniejszym poinformowaniu Klienta – o kolejne 7 dni. Maksymalny okres odpowiedzi na Zgłoszenie wynosi 14 dni.

  3. 3. Strony zawierają Umowę na okres 12 miesięcy począwszy od dnia dokonania zapłaty za Usługi.

  4. 4. Wynagrodzenie z tytułu wykonania Umowy określa sama Umowa, przy czym wysokość wynagrodzenia jest ustalana z Klientem na etapie jej zawierania.

  5. 5. Klient określa rodzaj Usługi, który ma być przedmiotem Umowy.

  6. 6. Terminy realizacji Umowy mogą ulec zmianie po zawarciu Umowy, w szczególności na skutek siły wyższej, innych okoliczności niezależnych od Spółki którym nie można było zapobiec, mimo dołożenia należytej staranności, w szczególności jeśli okoliczności te wystąpią po stronie banków lub dostawców Internetu.

  7. 7. Spółka jest uprawniona przy realizacji swoich zobowiązań do korzystania ze wsparcia swoich pracowników, współpracowników i zewnętrznych partnerów handlowych, w szczególności firm kurierskich, dostawców usług elektronicznych oraz kancelarii prawnych. W szczególności Usługi będą wykonywane przez Ekspertów.

  8. 8. Spółka wydaje Klientowi dokument Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub potwierdzenie jej zawarcia na innym trwałym nośniku.

  9. 9. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za błędy w transmisji danych, w szczególności spowodowane awarią systemów teleinformatycznych, systemów telekomunikacyjnych, systemów zasilania oraz z powodu opóźnień w działaniu zewnętrznego operatora zapewniającego transmisje danych.

  10. 10. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Serwisu z przyczyn niezależnych od niej. Ze względów bezpieczeństwa oraz jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Spółki, możliwe jest zablokowanie lub czasowe zawieszenie dostępu do Serwisu na okres konieczny do usunięcia zaistniałych zagrożeń lub nieprawidłowości informując o tym jednocześnie Klienta.

  11. 11. Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Spółka nie odpowiada za szkody powstałe w związku z Serwisem lub jego użytkowaniem bądź niemożnością użytkowania przez Klienta lub w związku z niewłaściwym działaniem, błędami, brakami, zakłóceniami, defektami, opóźnieniami w operacji lub transmisji danych, wirusami komputerowymi, awarią linii lub systemu informatycznego.

  12. 12. W przypadku, gdy zakres usług zlecanych Spółce będzie wykraczał poza przedmiot Umowy, wówczas Spółka przedstawi Klientowi ofertę wykonania zlecenia na preferencyjnych warunkach. Spółka poinformuje Klienta, iż dana usługa nie jest objęta przedmiotem Umowy.


§ 7.

Tryb przyjmowania i rozpatrywania reklamacji przez Spółkę

  1. 1. Z racji przedmiotu Umowy, tj. świadczenia Usług prawnych lub Usług księgowo-doradczych, brak możliwości zwrotu.

    2. Spółka dokłada wszelkich starań aby wszystkie usługi, świadczone za pośrednictwem Serwisu, były wykonywane bez zastrzeżeń, jednakże w razie niespełnienia oczekiwań Klienta, ma prawo on złożyć reklamację.

  2. 3. Reklamacje należy składać w formie pisemnej bądź mailowej – kierując wiadomość mailową pod adresy wskazane w § 1 niniejszego Regulaminu.

  3. 4. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej następujące informacje:
  1. a. imię i nazwisko Klienta,
  2. b. adres zamieszkania Klienta,
  3. c. adres e-mail Klienta i/lub numer telefonu (dobrowolnie – w celu ewentualnego kontaktu);
  4. d. dokładny opis problemu;
  5. e. numer wniosku lub Umowy.
  1. 5. Spółka rozpoznaje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty jej otrzymania. Za dzień otrzymania reklamacji uznaje się dzień wysłania wiadomości mailowej na adres Spółki lub dzień doręczenia listu zawierającego reklamację.

  2. 6. Klient jest uprawniony do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

    a) www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
  1. b) www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
  1. 7. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań bądź zaniechań Klienta w zakresie świadczonej usługi, w szczególności powstałe na skutek nieprawidłowo przedstawionego przez Klienta stanu faktycznego dotyczącego przedmiotu Umowy, zatajenia okoliczności faktycznych, nie przedstawienia wymaganych dokumentów i informacji.


§ 8.

Zachowanie poufności

  1. 1. Spółka zobowiązuje się, iż wszelkie informacje dotyczące Klienta uzyskane w związku z procesem zawarcia lub wykonania Umowy („Informacje Poufne”) będą objęte tajemnicą oraz że nie będzie ich wykorzystywał w innym celu niż związanym z zawarciem lub wykonaniem Umowy.

  2. 2. Spółka zobowiązuje się do nie ujawniania Informacji Poufnych osobom trzecim bez pisemnej zgody Klienta, z wyjątkiem:
  1. a. Ekspertom – w zakresie niezbędnym do wykonania Umowy,
  2. b. osób zatrudnionych przez Klienta i osób z nimi współpracujących przy zawarciu i wykonaniu danej Umowy;
  3. c. podmiotów upoważnionych pisemnie przez Klienta
  4. d. osób, w stosunku do których obowiązek ujawnienia Informacji Poufnych wynika z mocy prawa lub postanowienia sądu.
  1. 3. Informacje Poufne nie obejmują takich informacji, które:
  1. a. są informacjami ogólnie dostępnymi w momencie ich przekazania Spółce;
  2. b. staną się informacjami ogólnie dostępnymi po udostępnieniu Spółce w inny sposób, niż poprzez niezachowanie tajemnicy przez Spółkę.
  1. 4. Strony nie będą odpowiedzialne za szkodę poniesioną przez którąkolwiek ze Stron w przypadku, gdy ujawnienie Informacji Poufnych nastąpi wskutek przesyłania ich pocztą elektroniczną.


§ 9.

Postanowienia końcowe

  1. 1. Spółka jest uprawniona:
  1. a. przenieść prawa wynikające z Umowy na osobę trzecią,
  2. b. ustanowić prawa na prawach wynikających z Umowy.
  1. 2. Sposób gromadzenia i przetwarzania danych osobowych Klienta określa Polityka prywatności, zgodna z wymogami Rozporządzenia RODO.

  2. 3. Umowa podlega prawu polskiemu.

  3. 4. Spółka zastrzega możliwość zmiany Regulaminu lub wydania nowego regulaminu w trakcie trwania Umowy. W szczególności ww. zmiana jest uprawniona, gdy dojdzie do zmiany przepisów prawnych, zostaną wydane orzeczenia istotne z punktu widzenia dotychczasowej treści Regulaminu, bądź też Spółka dokona takich zmian natury technologicznej w przedmiocie Umowy, które nie zostały przewidziane w treści Regulaminu. Jeżeli Spółka będzie zainteresowana związaniem Klienta nowym regulaminem lub zmienionym Regulaminem, to winna wysłać jego treść na adres Klienta na co najmniej 30 dni przed wejściem w życie tego Regulaminu, pouczając Klienta o prawie odmowy zaakceptowania zmian. W przypadku nie wyrażenia wyraźnej zgody na zmianę Regulaminu, nowe postanowienia Regulaminu nie będą miały zastosowania do Klienta; będzie go wiązać dotychczasowy Regulamin.

  4. 5. Stosownie do art. 22 Ustawy konsumenckiej zastrzega się, że informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 Ustawy, w szczególności informacje przedstawione w § 6 - § 9, stanowią integralną część Umowy zawieranej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa i mogą być zmienione jedynie za wyraźnym porozumieniem Stron.

  5. 6. Klient winien informować Spółkę o każdej zmianie swojego adresu, a jeżeli wskazał adres do doręczeń – o każdej zmianie adresu do doręczeń. Zmiana taka staje się skuteczna z datą doręczenia ww. notyfikacji Spółce. W braku notyfikacji ww. zmiany wszelkie pisma, w tym zawierające oświadczenia woli Spółki na adres ostatnio podany (w przypadku podania adresu do doręczeń – na ostatnio podany adres do doręczeń) uważa się za skutecznie doręczone pod tym właśnie adresem.

  6. 7. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Spółkę będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne, z zastrzeżeniem pouczeń zawartych w pkt 8 poniżej .

  7. 8. Spółka informuje, że istnieje możliwość skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności:
  1. a. poprzez dobrowolną mediację, prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały, gdzie rolę mediatora w sporze pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem pełni pracownik ww. inspektoratu, zachowując zasady bezstronności i rzetelności, mając za zadanie m.in. zaproponować dostępne sposoby rozwiązania sporu; mediacja odbywa się z udziałem obu stron, bezpośrednio w siedzibie ww. inspektoratu albo w siedzibie Spółki; Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów w tym trybie znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich" lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl;
  2. b. przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi, działającymi przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, w tym np. przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich" lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl; Nadto, konsument może zwrócić się o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów; powiatowi rzecznicy konsumentów są zlokalizowani przy starostwach powiatowych lub urzędach miasta (w przypadku miast na prawach powiatu), a ich zadaniem jest udzielania wsparcia merytorycznego, w tym bezpłatnej pomocy prawnej, konsumentom; więcej informacji znajduje się pod adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich" lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl
  1. 9. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie www.os-pomocprawna.pl i ma zastosowanie do Umów zawieranych od 23.05.2023 r.